– Det är säkert en bra sak om det kommer nya butiker till köpcentret. Köpcentret får då mera dragkraft och betjänar staden och stadsborna bättre, säger Kalle Peltola.
Räcker kunderna till?
– De räcker helt säkert till. Vi koncentrerar oss på det vi kan. Bra kundservice är verkligt viktigt för oss.
På många ställen finns de stora matbutikerna vägg i vägg. Det här är ingen ny situation, påpekar Kalle Peltola.
– Det är säkert mera ovanligt att det inte finns konkurrens.
Stadsborna är enligt honom trogna kunder.
– Jag ser dagligen många kända ansikten. Det här är verkligen ett stamställe för många kunder. Det är verkligt fint att vi också är en, inom citationstecken, bybutik.
![](/wp-content/uploads/20180116_110542-e1516111753758-242x430.jpg)
Kunderna ger respons och det är enligt Kalle Peltola en mycket bra sak.
– Vi finns ju till för kunderna och det är mycket lättare att hålla kunderna nöjda då vi får respons.
Han lovar också att S-market även i fortsättningen satsar på service på två språk.
– Minimikravet i kassan är att man bör kunna betjäna på landets båda språk, säger Kalle Peltola.