| AJANKOHTAISTA - AKTUELLT

Köpcentrets ansiktslyftning har tagits emot väl

Ansiktslyftningen i köpcentret Grani inleddes i slutet av fjolåret med att planera ett nytt uttryck för varumärket. I början av detta år fick köpcentret sedan en uppfräschning.

Den nya framtoningen kan ses bland annat på webben, i köpcentrets ljusreklam, dörrarnas tejpningar och de olika kanalerna i sociala medier.

– Både kunderna och hyresgästerna har berömt den nya framtoningen och många har konstaterat att ”köpcentret snyggats upp”. I ett köpcentrum är ett lyckat ansiktslyft ofta sådant att man märker att något skett, men man kan inte nödvändigtvis peka ut exakt allt som konkret gjorts, säger köpcentrets chef Jenna Vehka-aho på Newsec.

I Grani har man utökat skyltningen av affärerna och gjort den mer synlig. Ingångarna har gjorts tydligare med tejpningar och kundtoaletten har sanerats helt.

– Ofta skapar en snygg finish och klara linjer en positiv bild: exempelvis på nya sidan stramar en svart tejpning ovanför butikerna upp huvudkorridoren och likadana svartvita skyltar som anvisar butikerna hjälper kunderna att hitta rätt butik. Vi tar gärna emot mer respons och önskemål gällande köpcentret Grani så vi kan utveckla centret så det motsvarar Granibornas behov och önskemål, säger Vehka-aho.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *