| AJANKOHTAISTA - AKTUELLT

Päällikkö tyytyväinen kauppakeskuksen driveen

Rakennusliike Fira luovuttaa kauppakeskuksen uudet tilat huhtikuun aikana omistajalle ja omistaja luovuttaa tilat edelleen vuokralaisille. Vuokralaiset saavat avata liikkeensä sitä mukaa, kun heidän oma kalustus ja myymälä on valmiina palvelua varten.

– Viralliset avajaiset ovat toukokuun puolivälin tienoilla ja tiedotamme tästä kyllä ajoissa, lupaa kauppakeskuspäällikkö Sanna Satukangas.

Käyttäkää ja nauttikaa palveluistamme ja tarjoiluistamme, vain siten voimme säilyä elinvoimaisena ja vetovoimaisena jatkossakin, Sanna Satukangas sanoo. Yrittäjä Hashmat Rahmanzadah vieressä.

Kauppakeskusta kohtaan on Satukankaan mukaan ollut paljon mielenkiintoa. K-Supermaketista etelään päin olevat tilat on jo vuokrattu ja Galleria-käytävä on lähes täynnä.

– Käytännössä laajennusosa on täyteen vuokrattu. Kaikista kauppakeskuksessa vapaana olevista liiketiloista käydään neuvotteluja, sanoo Sanna Satukangas.

Sanna Satukangas on jo ehtinyt tutustua osaan kauppakeskuksen yrittäjistä.

– Kauppakeskuksen yrittäjillä, myymäläpäälliköillä ja työntekijöillä on aivan ihana draivi ja eteenpäin katsova, reipas ja hyvän vaativa asenne. Uskon erittäin hyvään ja menestyksekkääseen yhteistyöhön kaikin puolin. Tekemisen meininki ja siitä nauttiminen on hienoa.

Asiakaspalautetta hän ei ole vielä saanut.

– Odotan sitä jopa! Yrittäjien kautta olen saanut joitain toiveita heidän asiakkailtaan. Mielelläni otan palautetta vastaan ja mahdollisiin epäkohtiin puutumme. Olen helposti lähestyttävissä ja kuuntelen toiveita mielelläni. Newsecillä meidän tärkein arvomme on Passion for collegues and clients ja sitä samaa arvomaailmaa toteutan kauppakeskuksessa myös, hän sanoo.

Seuraa tilannetta lähiseudulla

Kauppakeskuksia on paljon lähiseudulla. Miten saat kauniaislaiset käyttämään kauppakeskuksen palveluita?

– Kauniaisissa on hieno yhteishenki ja olen saanut mielikuvan, että henkilökohtainen, kiireetön  ja ammattitaitoinen palvelu on hyvin arvossaan täällä. Kaupunki on suhteellisen pieni ja ihmiset tunnistavat hyvin toisiaan, jolloin kanta-asiakkuuksien luominen on otollista. Parkkipaikat lisääntyvät puolella ja parannamme parkkialueen toimivuutta, jolloin kauppakeskukseen on miellyttävämpi tulla autollakin.

Osoitus hienosta yhteishengestä Kauniaisissa on mm. seuraava esimerkki:

– Minusta on ihanaa, joskus lenkkeillessäni Kauniaisissa, kuinka autoilijat ovat täällä ihailtavan kohteliaita verrattuna Helsingin ja Espoon autokulttuuriin. Autot pysähtyvät aina kun ulkoilija on suojatietä ylittämässä. Näinkin pienellä eleellä, saa aivan ihanan tunteen aikaan ihmiselle. Huomioidaan toisemme ja ollaan aidon ystävällisiä. Kohtaamalla asiakkaat aidolla ystävällisyydellä ja kiireettömyydellä, saamme aikaan uniikin ympäristön jonne on mukavaa tulla uudelleenkin.

Miten saat espoolaiset ja muut lähellä olevat houkuteltua Kauniaisiin?

– Kauniainen herättää mielenkiintoa ihan jo itsessään ympäröivissä alueissa ja uskon vakaasti että kilpailua laajentamalla ja mainontaa lisäämällä saamme ihmisiä houkuteltua ostoksilla. Palvelutarjonta on jo nyt hyvää ja paranee koko ajan.

Toiminut markkinoinin parissa

Sanna Satukankaan nykyinen titteli on Shopping Center Manager. Hän aloitti uudessa tehtävässä helmikuussa. Ennen sitä hän on ollut koko työikänsä tekemisissä markkinoinnin, mainonnan, myynnin sekä asiakaspalvelun tehtävissä.

– Opettavaisina paikkoina Newseciä ennen mm. Stockmann Tapiolassa sekä Helsinki-Vantaan lentokentän kansainvälinen ympäristö ja vaihtelevat tehtävät myynnin ja koulutuksen parissa. Noin neljä vuotta sitten vaihdoin alaa kokonaan ja pääsin mukaan kiinteistöalan tapahtumarikkaaseen ympäristöön, hyödyntämään aiempaa kokemustani, hän kertoo.

Työpisteesi on Helsingin keskustassa, tuletko usein olemaan Kauniaisissa?

Vielä on työtä jäljellä, mutta toukokuussa avataan.

– Tulen olemaan Kauniaisissa noin kaksi kertaa viikossa sekä aina tarpeen vaatiessa.

Tapaamiset kauppakeskuksen tiimoilta pyrin järjestämään Kauniaisiin ja tukemaan myös tältä osin kauppakeskuksen yrittäjiä.

Olet unelmoinut samppanjabaarista. Miltä näyttää: toteutuuko unelmasi?

– Sanotaan näin että koskaan ei saa menettää toivoaan, hän nauraa.

 

 

Intialaista tarjolla

Hashmat Rahmanzadah kuuluu kauppakeskuksen uusiin yrittäjiin. Hän avaa intialaisen ravintolan, Deli Rasoi, toukokuussa.

– Ajateltiin, että kauniaislaiset haluavat laatua. Avattiin Espoon keskuksessa 6-7 vuotta sitten ja se on onnistunut hyvin. Tämä oli hyvä kohde ja sijainti, hän sanoo.

Prosessi on ollut aika pitkä.

– Sain ensimmäisen kerran kuulla uudesta kauppakeskuksesta kaksi vuotta sitten, hän kertoo.

Ravintolaan tulee noin 120 paikkaa ja sali jaetaan periatteessa kahteen osaaan, ala carté-puoli ja toinen puoli mihin voi piipahtaa kahvilla tai viinilasillisella. Jälkimmäinen ravintoloitsija toivoo kiinnostavan myös nuoria ihmisiä.

Ravintolassa työskentelevät kahdeksan henkilö ravintolapäällikön alaisuudessa.

– Meillä tulee olemaan noin 50-paikkainen terassi kesällä. Tarjolla on myös lounasta, muttei buffaa, Hashmat Rahmanzadah sanoo.

Hän omistaa Hansat Oy:n kautta myös toisen intialaisravintolan Espoon keskuksessa ja kaksi Kotipizza-ravintolaa, yksi Helsingissä ja toinen Espoossa.

Hansat työllistää 25 henkilöä mukaan lukien Hashmat Rahmanzadah itse ja hänen lääkärivaimonsa joka välillä auttaa yrityksessä. Pariskunta asuu Karhusuolla Espoossa.

Rahmanzadah oli aikoinaan myös perustamassa Namaskar-ravintolaa Mannerheimintiellä Helsingissä ja yksi sen ravintolan kokeista löytyy keittiöstä Kauniaisissakin.