| YLEINEN - ALLMÄN

Elbilar utmanar mackarna – Teboil Grani satsar redan nu på annan service

Grankulla ligger i täten vad gäller antalet nyregistrerade el- och hybridbilar, men det har ännu inte inneburit en stor utmaning för Teboil Grani.

Men de kommande åren ska Teboil ta det här mer i beaktande och komma med fler tjänster för elbilisten, säger Jari Brax.

– Eltankning och andra tjänster bör planeras in så att kunderna också i framtiden fortsätter att besöka mackarna, säger han.

Brax har varit trafikstationschef på Teboil i Grankulla i drygt ett och ett halv år och har trivts bra i staden.

– Jag har tidigare jobbat i handelsbranschen i en livsmedelsbutik. Jag har också lång erfarenhet från restaurangbranschen där jag var i cirka 20. Jag har arbetat både i salen och i köket och har varit kökschef på flera ställen, säger han.

Vårt lunchbord är alltid fantastiskt och vi har lanserat ett bra utbud av à la carte-portioner. Det går också att via Foodora beställa all vår mat eller våra marketprodukter till jobbet eller hemmet. Under veckosluten serverar vi laxsoppa, säger Jari Brax.

Bensinstationen är inte företagardriven utan Teboil äger den. Grankulla utgör ett pilotprojekt då det gäller utvecklingen av bensinstationerna. Syftet med Teboil i Grani är att utvecklas varje år och erbjuda kunderna mångsidiga tjänster. Maten står Brax hjärta nära.

– På matsidan fokuserar vi på kvalitet och färska varor. Vi får varje dag färska grönsaker från partiaffären och vi garanterar att maten vi bjuder på alltid är fräsch. En proffskock ser till att kvaliteten är jämn. Med min långa restaurangerfarenhet kan jag med stolthet intyga att vi är på toppen bland bensinstationerna, säger han.

Satsar på bilservice

Det har inte skett några dramatiska svängningar i bränsleförsäljningen de senaste åren även om kunderna enligt Brax lite kollat sin egen konsumtion i synnerhet när bensinpriset varit på topp. Brax berättar att Teboil i Grankulla har många stamkunder och för dem och alla andra finns också bilservice att tillgå.

– Vi utvecklar bilservicen hela tiden och vi har en tjänstvillig och yrkeskunnig personal för det. Vi vill ta genuin hänsyn till kunderna och därför besöker vi till exempel vid behov kunden hemma för att hämta bilen eller hjälpa till med bilen eller med andra problem. Senast hämtade vi en snöslunga från kunden, reparerade den och förde den tillbaka. Det beskriver vår vilja att betjäna kunden i alla slags situationer, säger Brax.

Nya satsningar sker också inom uthyrningen.

– I fjol satsade vi på uthyrningsfordon och nu har vi två skåpbilar och tre trailrar att hyra ut, säger han.

ÖVERSÄTTNING: PATRICIA HEIKKILÄ

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *